خرید اینترنتی برنج ایرانی درجه یک

شناخت انواع برنج می تواند کمک خوبی باشد تا شما با خیالی آسوده محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید. در ادامه انواع برنج ایرانی را به شما معرفی می کنیم و به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید در هنگام خرید برنج خوب را انتخاب نمایید. برای خرید برنج درجه یک و با کیفیت نیز، وبسایت خرید اینترنتی برنج ایرانی درجه یک را به شما معرفی خواهیم نمود.

انواع برنج ایرانی

تقسیم بندی برنج ها در دسته بندی های متفاوتی انجام می شود که عبارتند از:

  • انواع برنج بر اساس شکل ظاهری: برنج دانه بلند، برنج دانه متوسط و برنج دانه کوتاه.
    این برنج ها بر اساس قد دسته بندی شده اند که در این دسته بندی برنج دانه بلند دارای طولی 3 تا 4 برابر عرض خود است. بعد از برنج دانه بلند، برنج دانه متوسط است که قدی کوتاه تر از نوع اول خود دارد و در جایگاه سوم برنج دانه کوتاه است که علاوه بر قد کوتاه، هنگام پخت نیز حالتی چسبنده دارد.
  • انواع برنج بر اساس رنگ: جالب است بدانید که برنج به طور طبیعی قهوه ای رنگ است و به محض جدا کردن لایه سبوس آن به رنگ سفید تبدیل می شود. برنج هایی رنگی که تاکنون مشاهده کرده اید بر اساس رنگدانه های موجود در برنج تغییر رنگ داده اند.
    انواع برنج ها بر اساس رنگ عبارتند از: برنج سفید، برنج قهوه ای، برنج ممنوعه، برنج وحشی
  • در این دسته بندی با برنج سفید آشنا هستید، برنج قهوه ای نیز برنجی است که لایه سبوس آن جدا نشده است. برنج ممنوعه به رنگ سیاه است و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و این نوع برنج به غذا رنگ می دهد. برنج وحشی از گونه علفیان است اما همان طور که میدانید برنج معمولی در خانواده گندمیان قرار میگیرد، برنج وحشی بسیار مقوی و سرشار از پروتئین است و رنگ و عطری بسیار قوی و خاص دارد.

[irp]

برنج ایرانی به 4 گروه اصلی تقسیم بندی می شود:

  • برنج طارم
  • برنج صدری
  • برنج گرد
  • برنج پر محصول

هر کدام از این گروه ها نیز زیر شاخه هایی بسیاری دارند. اگر تصمیم به خرید برنج ایرانی با کیفیت دارید، هم اکنون می توانید با مراجعه به وب سایت خرید اینترنتی برنج ایرانی درجه یک، محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

خرید اینترنتی برنج ایرانی درجه یک

چگونه در هنگام خرید برنج مرغوب را تشخیص دهید؟

خرید برنج با کیفیت و خوش پخت یکی از سخت ترین خرید هاست. برای تشخیص برنج خوب به موارد زیر دقت نمایید.

  • یکدست بودن برنج یکی از ویژگی های برنج خوب است. یکدست بودن برنج تنها به نژاد آن برنمی گردد، آبیاری، زمینی که برنج در آن کاشت شده، شرایط برداشت، نوع خشک کردن و حتی پوست گیری آن نیز در این مورد دخیل است. برنج یکدست در هنگام پخت بهتر پخته می شود.
  • در هنگام خرید به خشک بودن برنج دقت نمایید: برنج بعد از جمع آوری رطوبت دارد، رطوبت برنج باعث می شود تا پخت آن بسیار سخت شود، همچنین نگهداری برنج مرطوب و تازه بسیار سخت است زیرا حشرات بسیاری را به خود جذب می کند. از این رو در کارخانه هایی برنج اقدام به خشک کردن برنج می کنند. برنج باید به آرامی و با حرارت ملایم خشک شود در غیر این صورت کیفیت خود را از دست می دهد.
  • بند نداشتن برنج ویژگی دیگر برنج خوب است: برنج خوب ترک یا بند ندارد. اگر برنجی که می خواهید بخرید ترک داشت، بدانید که بعد از برداشت محصول در معرض باد و هوای سرد قرار گرفته است و کیفیت خود را از دست داده است.
  • برنج خوب نیمه بلوری است و حالت کدر ندارد.
  • یکی از ویژگی های بارز برنج ایرانی عطر آن است و از روی عطر برنج به آسانی قابل تشخیص است.

خرید اینترنتی برنج ایرانی درجه یک

خرید اینترنتی برنج ایرانی درجه یک با بهترین قیمت

حال که راهکارهای تشخیص برنج ایرانی را به خوبی شناختید می توانید برای خرید این محصول با قیمت مناسب به وبسایت خرید اینترنتی برنج ایرانی درجه یک سری بزنید و برنج مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

دقت داشته باشید که در خرید اینترنتی شما می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید و محصولی درجه یک را با بهترین قیمت بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =