همانطور که میدانید تشخیص برنج مرغوب در انواع برنج ایرانی کاری بسیار دشوار است، به گونه ای که حتی خبره ترین افراد هم در تشخیص نوع برنج اشتباه می کنند. برنج مرغوب ایرانی از قیمت بالایی نیز برخوردار است. اگر شما تصمیم به خرید برنج درجه یک ایرانی دارد و قیمت مناسب نیز برایتان بسیار مهم است، با ما همراه باشید تا بهترین مرکز فروش انواع برنج ایرانی با بهترین قیمت را به شما معرفی نماییم.

راه های تشخیص برنج اصل از برنج تقلبی

کشور چین همانطور که در بقیه مسائل اقدام به تولید محصولات تقلبی و نامرغوب کرده است، در بحث تولید برنج تقلبی نیز ورود کرده است. برای تشخیص برنج اصل ایرانی از نوع تقلبی چینی آن به موارد زیر دقت نمایید.

  • سوزاندن برنج می تواند آزمایشی خوب برای تشخیص برنج تقلبی باشد. اگر برنجی که خریده اید را روی آتش ریختید و به سرعت شروع به سوختن کرد و بوی پلاستیک از آن بلند شد، نشان واضحی از تقلبی بودن آن است.
  • برنج طبیعی و اصل را داخل ظرف آب بریزید، اگر برنج ها کف ظرف باقی ماند، برنج اصل است.
  • کوبیدن برنج در هاون می تواند برنج اصل از غیر اصل را مشخص نماید. برنج اصل با کوبیدن خرد می شود. اما اگر برنج خرد نشد و هسته ای به رنگ زرد داشت یعنی برنج تقلبی می باشد.
  • برای تشخیص برنج اصل از توع تقلبی آن کافیست برنج را در ظرف در دار به مدت چند روز مقابل آفتاب قرار دهید. اگر کپک زد، برنج اصل است اما اگر تغییری نکرد برنج تقلبی می باشد.

برای تشخیص برنج ایرانی از نوع پاکستانی یا هندی آن فقط کافیست به عطر برنج و قد آن دقت نمایید. برنج ایرانی عطری بسیار خوب دارد و قدی به نسبت کوتاه تر از دیگر برنج ها دارد. برنج مرغوب ایرانی سفید یا شیری رنگ است.

بهترین روش خرید برنج اصل و مرغوب ایرانی مراجعه به مراکز فروش انواع برنج ایرانی است.

فروش انواع برنج ایرانی

مرغوب ترین برنج شمال

برنج مرغوب و درجه یک شمال برنجی است که یکدست باشد و دانه های شکسته نداشته باشد.

در انتخاب برنج بهتر است بدانید که برنج کهنه بهتر از برنج تازه است، زیرا برنج کهنه آب کمتری میان دانه های خود دارد و در هنگام پخت آب بیشتری جذب می کند و قد بلند تری خواهد داشت. از همین رو سعی کنید برنج کهنه بخرید.

لازم به ذکر است که می توانید با قرار دادن برنج میان دندان خود، میزان سفت بودن آن را تست نمایید. برنج هرچه سفت باشد، نشاسته بیشتری دارد و در هنگام پخت شیرین تر خواهد بود.

برای اینکه بدانید برنجی که انتخاب می کنید خوش عطر است یا نه، به آن بدمید سپس آن را بو بکشید. دمیدن به برنج باعث می شود عطر خود را آزاد کند.

برنج مرغوب شمال دانه هایی باریک دارد و رنگ آن نیز بلوری و مات است.

شما می توانید به آسانی و با انجام همین چند عمل ساده برنجی مرغوب خریداری نمایید.

برترین برند های برنج ایرانی عبارتند:

  • برنج دم سیاه صدری
  • برنج طارم
  • برنج هاشمی

از لحاظ قیمت نیز برنج های دم سیاه صدری و برنج دودی از بقیه گرانترند.

برنج طارم

برنج طارم دارای انواع مختلفی است مانند: برنج طارم هاشمی، طارم سنگی، طارم دم سیاه و طارم صدری

یکی از مرغوب ترین انواع برنج های ایرانی است و اولین بار در استان زنجان در شهرستان طارم کشت شد و نام طارم را به خود گرفت. بهترین برنج طارم در روستایی به نام درام کشت می شود و علت کیفیت بالای این برنج آب و هوایی بسیار خوب و وجود آب فراوان که از رودهای تالش و زنجان از روستا می گذرد عطر و طعمی بی نظیر به این برنج داده است. این نوع از برنج از نظر ظاهری رنگی متمایل به نباتی و کرم دارد.

برنج سبوس دار

برنج سبوس دار همان برنج قهوه ای است که همه ما میشناسیم جدا نشدن پوسته این برنج از واضح ترین مشخصه این برنج است و به همین دلیل دارای ارزش غذایی فوق العاده ای می باشد و می توان آن را یک غله کامل در نظر گرفت. این برنج سرشار از کربوهیدرات ها و فاقد کلسترول و سدیم است و سه برابر برنج سفید دارای فیبر می باشد و در رژیم های غذایی بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

برنج هاشمی درجه یک گیلان

برنج هاشمی درجه یک ایرانی و یکدست و بوجاری شده، محصولی از شالیزارهای آستانه اشرفیه می باشد و مناسب برای مجالس و یا خرید به مقدار زیاد و عمده برای منزل انجام گیرد.در این مرکز فروش برنج ایرانی با بهترین قیمت و بهترین کیفیت روانه بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی می شود که از خریداران همیشگی این محصول اند.

برنج هاشمی از برنج هایی با مرغوبیت بالا و کم محصول شناخته شده است و از نظر ظاهری قد بلند تر از ارقام دیگر است. این محصول از لحاظ تغذیه ای در رتبه بالایی قرار داشته و بسیار خوشمزه و خوش طعم است.

برنج ایرانی ندا

این نوع برنج با توجه به اصلاحاتی که انجام گرفته در برابر کم آبی، آفت، حشرات مقاوم شده است و بازدهی بیشتری از ارقام دیگر را داراست و به نسبت دیگر برنج ها از نظر قیمت بسیار مناسب است.

برنج ایرانی

برنج ایرانی شیرودی: برنج شیرودی میز مانند برنج ندا اصلاح شده می باشد و در ارقام پر محصول قرار می گیرد ولی از نظر عطر و بو از برنج ندا بسیار بهتر است و در هنگام پخت بسیار خوش خوراک است و می توان در رده برنج ایرانی با بهترین قیمت قرارداد. برنج شیرودی در شهرهای آمل تنکابن و چالوس کشت می شود.

برنج طارم هاشمی: برنج طارم هاشمی با توجه به ظاهر خوب و عطر بی نظیر ویژگی یک برنج خوب جهت صادرات را دارا است.

این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

  • برنج باید کاملا سورت خورده باشد
  • برنج باید خالص بوده و به اصطلاح قاطی نداشته باشد.
  • بو و عطر برنج مطلوب و رضایت بخش است.
  • برنج طارم هاشمی بسته بندی مناسبی جهت صادرات را دارا می باشد.

فروش انواع برنج ایرانی با بهترین قیمت در این مرکز با کیفیتی بالا برای صادرات به دیگر کشورها صورت می گیرد.

 

فروش انواع برنج ایرانی

بهترین مرکز فروش انواع برنج ایرانی با  بهترین قیمت

خرید برنج از بهترین مرکز فروش انواع برنج ایرانی به شما کمک می کند تا محصولی با کیفیت را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

اگر برای کسب و کار خود نیاز به خرید برنج دارید و یا خرید برنج شما به صورت عمده است، ما می توانیم بهترین و به صرفه ترین برنج را به شما معرفی نماییم.

برای خرید برنج مرغوب ایرانی فقط کافیست با ما در ارتباط باشید و محصول مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت تحویل بگیرید.

در سبد خانوار هر ایرانی بدون شک برنج ایرانی دیده می شود و در نظر داشتن فاکتورها یک خرید خوب از اصول اولیه خرید برنج با کیفیتی بالاست. زیرا برنج را باید از سایت های معتبر با سابقه های درخشان خریداری نمود تا خریدی خوب و بدون دغدغه را تجربه نماییم.

تیم جاره با سابقه ای درخشان در زمینه فروش انواع برنج ایرانی با بهترین قیمت در خدمت شما عزیزان بوده ایم تا همیشه بهترین و با کیفیت ترین برنج را در سفره خود داشته باشید.

ترفند هایی برای از بین بردن حشرات برنج:

حشرات برنج و یا به عبارتی شپشک برنج از آفت های هستند که محصولات کشاورزی مانند برنج، گندم، غلات و … در هوای گرم مورد حمله قرار می دهند. و از این محصولات به عنوان منبع غذایی استفاده می کنند. از نظر پزشکی این حشرات خطری برای انسان ندارند ولی به محصولات و غلات آسیب می رسانند.

  • روش اول برای از بین بردن این نوع از حشرات برنج می توانید برنج را در سینی ریخته و در فضای آزاد قرار دهید شپشک های از نور خوششان نمی آید و سعی در فرار از نور دارد و بعد از فرار به تله هایی که در اطراف سینی قرار داده اید چسبیده و از بین می روند
  • روش دوم قرار دادن برنج در فریزر به مدت چهار روز است و بعد از آن می توانید برنج را از فریزر خارج نموده و در ظرف مناسب بریزید.
  • روش سوم استفاده از میخک جهت فراری دادن حشرات و شپشک های برنج است
  • روش چهارم استفاده از قرص سیر و یا قرص ضد بید است که می توانید جهت تهیه آن به داروخانه ها و یا عطاری ها مراجعه نمایید.این روش روشی بسیار مطمئن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 10 =