استفاده از قرص برنج برای نابود کردن شپشک های موجود در آن یکی از روش هایی است که برای مقابله با آفات برنج مد نظر قرار دارد. از آنجایی که استفاده نادرست از قرص برنج می تواند خطرات جدی برای انسان به همراه داشته باشد لازم است روش درست استفاده از قرص برنج را بدانیم.

روش درست استفاده از قرص برنج

آشنایی با روش درست استفاده از قرص برنج

یکی از روش هایی که جهت از بین بردن شپشک های موجود در برنج مورد توجه قرار دارد استفاده از قرص برنج است. از آنجایی که قرص برنج می تواند خطرات جدی برای سلامتی انسان به دنبال داشته باشد استفاده از آن باید با دقت بسیار زیادی صورت گیرد. در این فرصت راجع به روش درست استفاده از قرص برنج در خانه و انبار صحبت خواهیم کرد.

روش درست استفاده از قرص برنج در خانه

برای استفاده از قرص برنج در خانه توجه داشته باشید که قرص برنج به هیچ عنوان نباید به طور مستقیم و بدون داشتن پوشش در کیسه برنج گذاشته شود زیرا این قرص سم بسیار مهلکی است که استفاده نادرست از آن ممکن است منجر به مرگ انسان شود.

به همین دلیل زمانی که می خواهید آن را برای از بین بردن شپشک برنج استفاده کنید ضروری است پوشش مناسبی را به این منظور به کار ببرید. برای استفاده از قرص برنج به طور مثال می ‌توانید آن را لای یک دستمال کاغذی قرار دهید. دقت کنید که دستمال کاغذی قرص را به طور کامل پوشش دهد. سپس قرص برنج را داخل کیسه برنج گذاشته و در کیسه را ببندید.

اگر تعداد شپشک هایی که داخل برنج وجود دارد کم باشد قرص برنج را تا ۴ روز داخل کیسه برنج نگه دارید. پس از آن می توانید قرص را از کیسه خارج کنید. اما در صورتی که برنج شپشک زیادی داشته باشد لازم است قرص برنج حداقل تا ۱۰ روز داخل کیسه برنج بماند تا آفات داخل آن به نحو مناسبی از بین بروند.

روش درست استفاده از قرص برنج در انبار

کشاورزان و انبارداران برای آن که بتوانند مقادیر زیادی از برنج را در برابر آفات مختلف نظیر شپشک حفظ کنند می بایست روش های مناسبی را مورد استفاده قرار دهند. در صورتی که شما بخواهید قرص برنج را برای مقابله با شپشک برنج در انبار استفاده کنید لازم است از روش صحیح استفاده از قرص برنج در این مکان اطلاع کافی داشته باشید.

برای استفاده از قرص برنج در انبار ابتدا باید برنج ها در محل مناسبی قرار داده شوند. سپس وقت آن است که قرص برنج استفاده شود. تعداد قرص هایی که به این منظور استفاده می ‌شوند به وسعت انبار برنج بستگی دارد. باید توجه داشت که نباید در مصرف قرص برنج زیاده روی صورت گیرد. یک عدد قرص برنج برای هر ۳ متر مربع از انبار کافی به نظر می ‌رسد.

برای استفاده از قرص های برنج در انبار می توانید آنها را با فاصله و لا به لای گونی های برنج بگذارید. ذکر این نکته هم ضروری است که قرص برنج نباید به هیچ عنوان داخل گونی های برنج گذاشته شود. برای اطمینان بیشتر می توانید قرص‌ها را در جاهایی بگذارید که دارای ارتفاع هستند تا کسی به آنها دسترسی نداشته باشد.

پس از آن که تعداد کافی از قرص برنج را لا به لای گونی ها در انبار قرار دادید از انبار بیرون رفته و درب آن را هم قفل کنید. بهتر است بعد از آن که درب انبار بسته شد تا چند روز هیچ کس به انبار وارد نشود.

قرص ‌هایی که لا به لای گونی های برنج قرار می‌ گیرند شروع به تصعید کرده و گازهایی از آنها منتشر می ‌شود که نابودکننده آفات برنج است. در واقع این گازها می ‌توانند شپشک ها را کشته و تخم این آفات را هم از بین ببرند.

روش صحیح استفاده از قرص برنج

لازم به یادآوری است زمانی که قرص برنج در انبار قرار داده می شود هیچ شخصی نباید داخل انبار شود. در صورتی که چند وقت بعد نیاز داشتید به انبار سر بزنید ابتدا باید هوای داخل انبار را به خوبی تهویه کرده و سپس وارد آن شوید.

برای انجام این کار می ‌توانید درب و پنجره‌ های انبار را برای مدتی باز بگذارید تا هوا در آن مکان جریان پیدا کند. پس از آن که تاثیر استفاده از قرص برنج را مشاهده کردید و شاهد از بین رفتن آفات برنج بودید می بایست تهویه مناسبی را در انبار برنج استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =