تفاوت برنج نیم دانه و لاشه

برنج نیم دانه و برنج لاشه از جمله محصولاتی هستند که خریداران در مراجعه به بازار فروش برنج ایرانی با آنها رو به ‌رو می‌ شوند. اگر بخواهید با برنج ‌های نیم دانه و لاشه بیشتر آشنا شده و بدانید تفاوت برنج نیم دانه و لاشه چیست مطالعه مطالبی که در ادامه مطرح می ‌شود اطلاعات خوبی را در این خصوص در اختیارتان قرار خواهد داد.

تفاوت برنج نیم دانه و لاشه چیست

آشنایی با برنج نیم دانه

دانه های برنج به دلایل گوناگون ممکن است دچار شکستگی شوند. زمانی که دانه های برنج غالبا به علت حمله آفات و یا حمل و نقل نامناسب شکسته شده و اندازه شان به یک سوم اندازه برنج های سالم و کامل کاهش پیدا می کند به چنین دانه هایی برنج نیم دانه گفته می ‌شود. برنج ‌های نیم دانه در جریان فرآیند غربالگری یا سورتینگ از برنج های کامل جدا و تحت عنوان برنج نیم دانه یا برنج شکسته در بازار به فروش می‌ رسند.

برنج نیم دانه قیمت کمتری نسبت به برنج کامل داشته و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به خرید آن را دارند. این را نیز بدانید که برنج های نیم دانه به لحاظ عطر و طعم فرقی با برنج های کامل ندارند. این محصولات را می توان جهت مصرف خانگی از بازار تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد اما چنین برنج ‌هایی نمی ‌توانند گزینه مناسبی جهت استفاده در مهمانی های رسمی به حساب آیند.

آشنایی با برنج لاشه

برنج لاشه محصولی است که اندازه آن از برنج های نیم دانه بزرگتر و در حد نصف اندازه برنج کامل است. برنج ‌های لاشه طی فرآیند غربالگری در یک مخزن مجزا جمع ‌آوری می ‌شوند. برنج لاشه نیز به لحاظ عطر، طعم و پخت هیچ تفاوتی با برنج های کامل و سالم نداشته و تنها دانه های آن به صورت شکسته و خردشده می باشد.

بدیهی است قیمت برنج لاشه در مقایسه با برنج های سالم پایین تر است و به همین دلیل سفارش و خرید برنج لاشه جهت مصرف خانگی و همین طور جهت استفاده در مهمانی های غیررسمی می ‌تواند برای خریداران مقرون به صرفه باشد.

تفاوت برنج نیم دانه و لاشه چیست و طرز پخت آنها چگونه است؟

حقیقت آن است که فرق برنج نیم دانه با لاشه تنها به اندازه و سایز آنها مربوط می شود. برنج نیم دانه و برنج لاشه از نظر خصوصیاتی همچون عطر و طعم هیچ تفاوتی با هم نداشته و تنها فرقی که بین آن دو قابل مشاهده است اندازه دانه برنج است.

همان طور که در بخش قبل بیان شد برنج لاشه به آن دسته از برنج هایی گفته می ‌شود که اندازه آنها در مقایسه با برنج نیم دانه بزرگتر است. توجه داشته باشید که امکان دارد در برنج های لاشه مقداری برنج کامل یا برنج نیم دانه هم دیده شود اما به صورت کلی نیم دانه های موجود در برنج لاشه می ‌بایست از ۲۰ درصد کمتر باشند.

اما بعد از آن که دانستیم تفاوت برنج نیم دانه و لاشه چیست وقت آن است که درباره طرز پخت هر یک از آنها نیز توضیحاتی را بیان کنیم.

برنج های لاشه از نظر طرز پخت فرقی با برنج های کامل ندارند. به همین جهت می‌ توان آنها را با بهره گیری از شیوه های معمول به صورت آبکش یا کته پخته و مورد مصرف قرار داد. در ضمن برنج لاشه هم مانند برنج سالم در زمان پخت قد کشیده و ری می کند.

درباره طرز پخت برنج نیم دانه باید گفت از آنجایی که برنج های نیم دانه قد کوتاهی دارند تنها به صورت کته طبخ می شوند. برنج نیم دانه را می ‌توان به صورت آرد نیز درآورد و با استفاده از آن انواع نان ها و شیرینی ها را تهیه نمود.

برای خرید برنج ایرانی مرغوب و باکیفیت به قیمت های ارزان ‌تر می توان انواع برنج لاشه و سرلاشه را به صورت آنلاین و غیرحضوری از فروشگاه برنج ایرانی کندوج سفارش داد. این مرکز با معرفی برنج لاشه و سرلاشه مرغوب و فروش عمده آنها در خدمت خریداران برنج ایرانی درجه یک است.

فرق برنج نیم دانه با لاشه

معرفی برنج لاشه و سرلاشه و فروش عمده آنها

برنج لاشه و سرلاشه جزو محصولاتی هستند که از بازار فروش برنج ایرانی قابل سفارش و تهیه است. در این فرصت می خواهیم به معرفی برنج لاشه و سرلاشه پرداخته و این دو محصول را با هم مقایسه کنیم تا تفاوت های موجود میان آنها مشخص گردد.

آشنایی با برنج لاشه و سرلاشه

بسیاری از مصرف کنندگان برنج ایرانی اطلاعات زیادی را راجع به برنج های لاشه و سرلاشه در دست ندارند. معرفی برنج لاشه و سرلاشه می تواند اطلاعات آنها را در مورد این محصولات افزایش داده و تفاوت بین این دو محصول را روشن کند.

برنج لاشه چیست

برنج لاشه برنج شکسته ای است که اندازه آن نصف دانه های سالم برنج یا کمتر از دو سوم برنج ‌های سالم بوده اما اندازه اش بزرگتر از برنج های نیم دانه است. در کارخانه شالیکوبی برای آن که بتوان برنج های لاشه را از برنج های سالم جدا کرد باید از دستگاه‌ های بوجاری یا غربال کننده کمک گرفته شود تا برنج های شکسته از دانه ‌های سالم برنج جدا شوند. گفتنی است امکان دارد داخل برنج های لاشه مقداری برنج نیم دانه و سالم نیز دیده شود.

برنج سرلاشه چیست

برنج های سرلاشه را می ‌توان همان دانه های برنج سالم به حساب آورد با این تفاوت که برنج های سرلاشه در مقایسه با برنج های سالم مقداری کوچکتر بوده یا نوکشان دچار شکستگی شده است. برای جداسازی برنج سرلاشه از برنج سالم نیز باید از دستگاه بوجاری استفاده نمود. برنج‌ های سرلاشه تعداد بیشتری از دانه ‌های سالم را در خود دارند اما دانه شکسته برنج نظیر برنج نیم دانه به میزان کمی در آنها قابل مشاهده است.

برنج لاشه و سرلاشه چه تفاوتی با هم دارند؟

بعد از آن که به معرفی برنج لاشه و سرلاشه پرداختیم خوب است در رابطه با تفاوت های بین این دو برنج هم توضیحاتی را ارائه دهیم.

توجه داشته باشید که تفاوت برنج لاشه و سرلاشه در ارتباط با اندازه دانه هایشان است و در بررسی کلی مشاهده می کنیم که تعداد دانه های سالم برنج در برنج سرلاشه در مقایسه با برنج لاشه زیادتر است. ذکر این نکته ضروری است که برنج لاشه و برنج سرلاشه از نظر کیفیت هیچگونه تفاوتی با هم ندارند و تفاوت این دو محصول در اندازه دانه های برنج است.

به صورت کلی برنج سرلاشه برنجی است که تعداد دانه های سالم برنج در آن بیشتر بوده و نیم دانه هایی هم که داخل آن مشاهده می ‌شود کمتر از ۱۰ درصد است. برنج لاشه هم محصولی است که تعداد دانه های شکسته برنج در آن بیشتر بوده و نیم دانه هایی که در داخل آن مشاهده می ‌شود از ۲۰ درصد کمتر است. لازم به ذکر است برنج نیم دانه به برنج شکسته ای می گویند که اندازه آن یک سوم اندازه دانه سالم برنج باشد.

معرفی برنج لاشه و سرلاشه در فروشگاه کندوج

برنج های لاشه و سرلاشه را می توان با قیمت های پایین تری نسبت به برنج های سالم از بازار تهیه کرد. اما همان طور که پیش تر اشاره شد نکته مثبت در رابطه با این محصولات آن است که به لحاظ میزان کیفیت هیچ تفاوتی با برنج های سالم ندارند.

فروش اینترنتی برنج لاشه و سرلاشه در فروشگاه برنج ایرانی کندوج فرصت مناسبی برای خرید غیرحضوری برنج عمده به وجود آورده است. خریداران برنج ایرانی در مراجعه به فروشگاه آنلاین کندوج این امکان را به دست می ‌آورند که حجم زیادی از برنج های باکیفیت را به صورت یکجا و از طریق سفارش اینترنتی تهیه کنند. قیمت های پایین محصولاتی که به صورت عمده در این مرکز به فروش می ‌رسد مورد توجه خریداران عمده برنج قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 3 =