در حال حاضر ارقام مختلفی از برنج ایرانی در بازار فروش مواد غذایی قابل مشاهده است که از جنبه های گوناگون مانند خصوصیات ظاهری، عطر، پخت و… با یکدیگر متفاوتند. برنج طارم و برنج هاشمی نیز جزو محصولاتی هستند که در بازار برنج ایرانی مرغوب به فروش می ‌رسند. چنانچه علاقه مندید از تفاوت برنج طارم و هاشمی مطلع شوید کافیست این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

تفاوت برنج طارم و هاشمی

با تفاوت برنج طارم و هاشمی آشنا شوید

برنج طارم و برنج هاشمی هر دو جزو محصولات پرطرفدار در بازار برنج ایرانی به شمار می‌ روند. این دو محصول که فروش بالایی را در بازار به خود اختصاص داده‌ اند تفاوت ‌هایی نسبت به هم دارند. در این فرصت می خواهیم تفاوت برنج طارم و هاشمی را با توجه به چند مورد بررسی کنیم که عبارتند از:

مقایسه برنج طارم و هاشمی از نظر پخت

برنج رقم هاشمی در مقایسه با برنج طارم از نشاسته بیشتری برخوردار بوده و برنج طارم نسبت به برنج هاشمی استخوانی تر است. به همین دلیل پخت برنج طارم نسبت به برنج هاشمی راحت تر است.

مقایسه برنج طارم و هاشمی از نظر خوش خوراک بودن

به دلیل آن که نشاسته موجود در برنج هاشمی نسبت به برنج طارم بیشتر است این محصول نسبت به برنج طارم خوش خوراک تر بوده و نرمی بیشتری دارد.

مقایسه برنج طارم و هاشمی از نظر منطقه کشت

برنج هاشمی به عنوان محصول استان گیلان شناخته می ‌شود. برنج طارم هم محصول استان مازندران است. البته در حال حاضر برنج طارم و برنج هاشمی در هر دو استان به تولید می‌ رسند اما باید توجه داشت سازگار بودن بذر برنج با منطقه کشت از جمله عواملی است که بر کیفیت محصول تاثیر می گذارد. در واقع برنج طارم می ‌تواند با آب و هوای استان مازندران سازگارتر باشد و برنج رقم هاشمی نیز قادر است سازگاری بیشتری با خاک و آب و هوای استان گیلان از خود نشان دهد.

چگونه تفاوت برنج طارم و هاشمی را متوجه شویم؟

ممکن است زمانی که برای خرید برنج مرغوب ایرانی به بازار رفته اید نیاز داشته باشید تا با استفاده از روش مناسبی دو برنج طارم و هاشمی را از یکدیگر تشخیص دهید. اما به نظر شما چه روشی را می ‌توان برای تشخیص برنج هاشمی و برنج طارم از یکدیگر به کار گرفت؟

همان طور که در بخش قبل گفتیم برنج هاشمی در مقایسه با برنج طارم نشاسته ای تر و توپرتر است. به همین دلیل اگر مقداری از برنج هاشمی را در کف دست بریزیم وزن آن در مقایسه با همان مقدار از برنج طارم بیشتر به نظر می‌ رسد. در واقع احساس می ‌کنیم که برنج هاشمی سنگین‌ تر از برنج طارم است.

اما روش دیگری که برای تشخیص تفاوت برنج طارم و هاشمی وجود دارد، پخت این محصولات است. به عبارت دیگر زمانی که این دو برنج را می پزیم با توجه به تفاوتی که نسبت به هم دارند می توانیم آنها را از هم تشخیص دهیم. تفاوت برنج طارم و هاشمی آن است که پس از پخته شدن نرمی بیشتری دارد. لازم به ذکر است برنج طارم بعد از پخت چلویی تر و استخوانی تر از برنج هاشمی خواهد بود.

فروش اینترنتی برنج طارم و برنج هاشمی درجه یک

فروشگاه برنج ایرانی کندوج امکان خرید اینترنتی و عمده انواع برنج مرغوب و پرطرفدار ایرانی از جمله برنج طارم و برنج هاشمی درجه یک را برای خریداران فراهم کرده است. یکدست و خالص بودن محصولاتی که توسط این مرکز فروش آنلاین عرضه می ‌شود از جمله امتیازاتی است که مشتریان با خرید برنج از فروشگاه کندوج از آنها بهره‌ مند می شوند.

از این که مطلب تفاوت برنج طارم و هاشمی را خواندید سپاسگذاریم می توانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:

فروش برنج ایرانی درجه یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهار =