جهت خرید برنج طارم دم سیاه به صورت عمده خوب است ابتدا بدانیم برنج دم سیاه چیست و چه ویژگی هایی دارد. آشنایی با مشخصات، موارد مصرف و عوامل موثر در تعیین قیمت خرید برنج دم سیاه اطلاعات خوبی را راجع به این برنج مرغوب ایرانی در دسترس علاقه مندان قرار می دهد.

برای آن که بدانید برنج دم سیاه چیست و چه ویژگی ‌هایی دارد خوب است در این فرصت همراه ما باشید.

برنج دم سیاه چیست

برنج دم سیاه یا همان برنج طارم دم سیاه جزو آن دسته از برنج های ایرانی است که محبوبیت بالایی در کشور ما دارند. این محصول از جمله برنج های کم بازده بوده و کشت آن با دشواری زیادی همراه است. برنج دم سیاه از نظر عطر، طعم و کیفیت با برنج هاشمی و علی کاظمی رقابت می ‌کند. این برنج پرطرفدار یکی از مرغوب ترین برنج هایی است که در استان گیلان به تولید می ‌رسند.

برنج دم سیاه چیست

آشنایی با ویژگی های برنج دم سیاه

طول دانه خام در برنج دم سیاه مابین ۷ الی ۸ میلیمتر گزارش شده است که پس از پخت حدودا ۱۲ میلیمتر خواهد بود. دانه ‌های این برنج به رنگ سفید مایل به کرم قابل مشاهده اند. رنگ شلتوک برنج طارم دم سیاه موجب شده است از این محصول تحت عنوان برنج دم سیاه یاد شود.

برنج دم سیاه به لحاظ شکل ظاهری به برنج هاشمی شباهت دارد. به همین دلیل شاید بسیاری از افراد آن را با برنج رقم هاشمی اشتباه بگیرند. در همین رابطه باید یادآور شد برنج دم سیاه از نظر عطر و بو نسبت به برنج هاشمی ضعیف تر است.

برنج طارم دم سیاه برنج کم محصولی بوده و به دلیل آن که بهره‌ وری این محصول کم است از قیمت خرید بالاتری در بازار فروش برنج های ایرانی برخوردار است. زمانی که برنج دم سیاه پخته می شود دانه های آن قد کشیده و حجم برنج افزایش پیدا می ‌کند. به همین دلیل این محصول گزینه بسیار خوب و مناسبی برای استفاده در انواع مهمانی ها و مراسمات به شمار می ‌رود. این برنج پس از پختن سفت نشده و در صورت نیاز می توان آن را چندین دفعه گرم کرده و مورد مصرف قرار داد.

روش تشخیص برنج دم سیاه اصل

بسیاری از افراد از خود می پرسند روش تشخیص برنج دم سیاه چیست و چگونه می توان به اصل بودن این محصول پی برد؟

برای آن که برنج طارم دم سیاه را از برنج های تقلبی تشخیص دهیم کافیست مقداری از دانه های خام آن را در کف دستمان قرار داده و سپس برنج ها را با هر دو دست بفشاریم. اگر دانه های برنج متعلق به برنج طارم دم سیاه اصل باشند با این کار چربی برنج به دست ما منتقل خواهد شد به این دلیل که دانه های برنج دم سیاه اندکی چربی در خود دارند. گفتنی است چرب بودن برنج طارم دم سیاه موجب می ‌شود این محصول پختی عالی داشته و به نحوی مطلوب قد بکشد.

قیمت خرید برنج دم سیاه

برنج دم سیاه جزو آن دسته از برنج های مرغوب ایرانی است که قیمت خرید بالایی دارند. کم محصول بودن برنج طارم دم سیاه، سطح زیر کشت پایین آن و به صرفه نبودن تولید این برنج برای کشاورزان برنج کار سبب می شود قیمت خرید بالایی را به خود اختصاص دهد.

پیشنهاد می ‌شود خریداران برای اطلاع از قیمت برنج دم سیاه و سفارش اینترنتی آن از فروشگاه برنج ایرانی کندوج دیدن کنند. این فروشگاه در نظر دارد انواع برنج ایرانی را به صورت کاملا یکدست و خالص در دسترس خریداران قرار دهد. این مرکز با عرضه اینترنتی برنج های باکیفیت ایرانی فرصت خرید آسان و سریع انواع برنج مرغوب را برای مراجعه کنندگان فراهم نموده است.

در بازدید از این فروشگاه اینترنتی می توان مقادیر زیادی از ارقام گوناگون برنج از جمله برنج دم سیاه را در هر نقطه از کشور سفارش داد. به طور حتم فروش برنج طارم دم سیاه به صورت عمده می تواند قیمت خرید آن را تا حد بسیار زیادی کم کرده و در جلب رضایت هر چه بیشتر خریداران برنج ایرانی موثر واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =