در پاسخ به این سوال که برنج امراللهی چیست و از چه خصوصیاتی برخوردار است باید گفت برنج امراللهی یکی از ارقام زودرس برنج های ایرانی است. مقاومت بالا در برابر سرما و قابلیت تولید زیاد از جمله ویژگی ‌های خوب و ارزشمندی است که در برنج امراللهی مشاهده می شود.

برنج امراللهی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شما تا چه حد با برنج امراللهی آشنایی دارید؟ آیا می دانید برنج امراللهی چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ برای آن که بتوانید با برنج امراللهی و ویژگی های آن آشنا شوید کافیست با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

خرید برنج امراللهی

برنج امراللهی چیست

برنج امراللهی محصولی است که جزو ارقام زودرس برنج های ایرانی به شمار می ‌رود. زمانی که تولید این برنج در زمین های کشاورزی مازندران مورد آزمایش قرار گرفت مشخص شد برنج امراللهی در برابر سرما بسیار مقاوم بوده و قابلیت تولید آن هم زیاد است.

ظاهر برنج امراللهی گرد و متورم بوده و طول دانه خام آن ۶.۵ میلیمتر است. یکی از ویژگی های ارزشمند برنج امراللهی آن است که پس از پخته شدن خوش خوراک و نرم است.

خوب است بدانید قیمت خرید برنج امراللهی نسبت به محصولاتی همچون برنج طارم و برنج هاشمی پایین ‌تر است. به همین دلیل مشتریانی که در فکر خرید برنج ایرانی با قیمت های ارزان تر هستند بسته به نوع نیاز خود می ‌توانند این نوع برنج را جهت خرید سفارش دهند.

پخت برنج امراللهی

برنج امراللهی از جمله خوش پخت ترین محصولاتی است که در بازار برنج های ایرانی در دسترس خریداران قرار دارد. پخت این برنج شبیه به پخت برنج طارم است. برای پخت برنج امراللهی می ‌توان آن را به صورت کته و آبکش پخته و مورد مصرف قرار داد.

لازم به ذکر است از جمله مزیت هایی که می بایست در رابطه با پخت برنج امراللهی به آنها اشاره شود عطر و بو و قد مناسب این محصول است.

آیا می دانید معایب برنج امراللهی چیست

در رابطه با برنج امراللهی می‌ توان دو مورد را برشمرد که به عنوان معایب این محصول شناخته می شوند. اولین عیبی که در مورد برنج امراللهی مطرح می ‌شود آن است که آفتی به اسم بلاس دارد. این آفت قادر است خوشه های برنج امراللهی را بسوزاند. علاوه بر این زمانی که برنج امراللهی را با سایر انواع برنج مقایسه می ‌کنیم پی می ‌بریم این برنج در مساحت زیاد از محصول کمتری برخوردار است.

تفاوت برنج امراللهی کشت اول و برنج امراللهی کشت دوم

یکی از موضوعاتی که راجع به برنج امراللهی یا همان برنج طارم امراللهی مطرح می شود تفاوت بین برنج امراللهی کشت اول و برنج امراللهی کشت دوم است. در همین رابطه باید یادآور شد برنج امراللهی کشت اول به لحاظ شکل ظاهری، طعم، عطر و پخت با برنج امراللهی کشت دوم تفاوت دارد.

برنج امراللهی کشت دوم جزو بهترین و گران قیمت ترین برنج های تولیدشده در استان مازندران به شمار رفته و کیفیت و قیمت آن با برنج امراللهی کشت اول قابل مقایسه نیست. رنگ دانه های برنج امراللهی کشت اول مایل به سفید است در حالی که دانه های برنج امراللهی کشت دوم رنگی مایل به سبز روشن دارند.

برنج امراللهی کشت اول به لحاظ کیفیت و قیمت در جایگاه پایین ‌تری نسبت به برنج طارم قرار گرفته است. با این وجود این محصول پخت نسبتا خوبی داشته و قیمت آن بسیار مناسب است. استفاده از این برنج جهت مصرف روزانه خانوارها پیشنهاد می شود.

اطلاعاتی درباره برنج امراللهی کشت دوم

از برنج امراللهی کشت دوم تحت عنوان عطری ‌ترین برنج ایرانی نام برده می ‌شود. این برنج طعم و مزه ای بی نظیر و پختی بسیار عالی داشته و به همین جهت خریداران مشکل پسند برنج های ایرانی آن را با اطمینان خاطر از بازار تهیه می‌ کنند.

برنج امراللهی کشت دوم در شهرستان ‌های جویبار و فریدونکنار واقع در استان مازندران تولید می‌ گردد. این برنج معطر در ماه‌ های مهر و آبان برداشت می شود. از همین رو بهترین فرصت جهت خرید برنج کشت دوم امراللهی این موقع از سال به شمار می ‌رود.

 

بیشتر بخوانید:

فروش برنج ایرانی درجه یک

بهترین برنج ایرانی عمده

فروش برنج طارم محلی عمده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =