تشخيص برنج دم سياه با چه ویژگی هایی؟

چگونه می توانیم پیش از خرید برنج، اقدام به تشخيص برنج دم سياه از نمونه های دیگر نماییم؟ برنج دم سیاه را باید یکی از بهترین و با کیفیت ترین نمونه برنج های ایرانی به شمار آوریم، که از عطر و طعم عالی برخوردار است. این برنج از خانواده برنج صدری است و بیشتر در استان گیلان کاشته و برداشت می شود.

شاید تشخيص برنج دم سياه برای افراد معمولی جامعه دشوار باشد. اما این بدان معنا نیست که نمی توان این برنج مرغوب را شناسایی نموده و خریداری کرد. البته لازم به ذکر است که برنج دم سیاه برخلاف برنج های هاشمی، صدری، طارم و … بهره وری کمی بعد از کاشت دارد. به همین دلیل نیز قیمت این نوع برنج ها نسبت به برنج های دیگر، در بازار بیشتر است.

این برنج ها از آنجایی که دارای شلتوک قهوه ای رنگی هستند و به سیاهی تمایل دارند، به برنج های دم سیاه شهرت یافته اند. اما برنج آن سفید بوده و هیچ رنگ تیرگی و یا دم سیاهی ندارد. تنها شلتوک آن است که کمی به رنگ قهوه ای متمایل است و به همین دلیل نیز با این عنوان شناخته می شود. از این رو در زمان خرید برنج دم سیاه به دنبال برنجی نباشید که نیمی از آن سیاه یا قهوه ای باشد.

برنج دم سیاه مرغوب ایرانی

تشخيص برنج دم سياه از دیگر نمونه برنج های ایرانی

برای این که بتوانید برنج دم سیاه را از دیگر نمونه برنج های ایرانی تشخیص دهید، لازم است آن را خریداری کرده و طبخ نمایید. برنج های دم سیاه پس از پخت نرم شده و مزه و طعم فوق العاده عالی دارند. معمولا طول این نوع برنج ها زیاد شده و می توانیم آنها را در زمره برنج های دانه بلند قرار دهیم.

برای تشخيص برنج دم سياه می توانید به رنگ برنج نیز توجه کنید. برنج های دم سیاه سفید نیستند، بلکه سفیدی آنها مایل به کرم است. البته باید بیان کنیم که این نوع برنج، شباهت بسیار زیادی به برنج هاشمی دارد. از این رو ممکن است بیشتر مردم کشور در زمان تشخیص این نوع برنج با برنج هاشمی، دچار مشکل شوند.

اما یک تفاوت عمده بین برنج های هاشمی و دم سیاه وجود دارد، که آن هم میزان قد کشیدن آن است. قد برنج های دم سیاه نسبت به برنج های هاشمی بعد از پخت بیشتر می شود، و حتی بعد از پخت گرم کردن مجدد آن، باعث کاهش کیفیت برنج نمی شود. دقیقا این تفاوت ها می تواند در تشخيص برنج دم سياه از برنج هاشمی، به مصرف کنندگان کمک کند.

برنج مرغوب دم سیاه را از کجا تهیه کنیم؟

بدون تردید این سوال اکثر مصرف کنندگان برنج در کشور است، که از کجا می توانیم برنج دم سیاه خریداری کنیم؟ باید بگوییم امروزه دیگر خرید انواع برنج ایرانی کار دشواری نیست. نیازی نیست حتما خریداران برای تهیه برنج به کشاورز مراجعه کنند. آنها می توانند از فروشگاه های عمده فروشی، با قیمت مناسب برنج با کیفیت را در تنوع بالایی تهیه کنند.

البته تشخيص برنج دم سياه در چنین فروشگاه هایی کار ساده ای نیست. پس باید فروشگاهی را برای خرید برنج انتخاب کنید، که نسبت به آن اطمینان دارید. فروشگاه عمده فروشی برنج کندوج، از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است، که انواع برنج را در تنوع کیفیت و کمیت به خریداران عرضه می کند.

خریداران می توانند از این فروشگاه اینترنتی به راحتی برنج مورد نیاز خود را تهیه کنند. آنها نیاز به صرف هزینه بالا برای خرید برنج نخواهند داشت. زیرا برنج هایی که در کندوج عرضه می شوند، مستقیم از کشاورز خریداری شده و از نظر قیمت با دیگر فروشگاه های موجود در بازار، تفاوت دارند. از این رو خرید از این فروشگاه مقرون به صرفه و لذت بخش خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =