طرز تهيه ی برنج زعفرانی به چه صورت است؟

بدون شک یکی از خوشمزه ترین و شناخته شده ترین غذاهایی که می توانید در سفره هر ایرانی مشاهده کنید، برنج زعفرانی است. اما آیا می دانید طرز تهيه ی برنج زعفرانی چگونه است؟ این برنج خوش عطر و طعم را چگونه باید طبخ نمود؟ برای بیشتر افرادی که برنج را غذای اصلی می دانند، تنوع استفاده از آن مهم است.

از این رو در بیشتر مواقع برنج را به صورت زعفرانی تهیه می کنند. طرز تهيه ی برنج زعفرانی نه تنها برای خانم های کدبانو، بلکه برای رستوران ها نیز مهم است. زیرا برنج زعفرانی یا پلو زعفرانی در رستوران ها نیز طرفداران خاص خود را دارد. می توان این برنج خوش رنگ و لعاب را با انواع خورش ها و کباب سرو کرد.

پیش از آنکه در مورد مزایای استفاده از برنج به صورت زعفرانی مطلبی بیان کنیم، اجازه دهید با طرز تهيه ی برنج زعفرانی آشنا شویم. سپس به مزایای استفاده از زعفران در برنج و دلایل آن خواهیم پرداخت.

 

برنج زعفرانی

طرز تهيه ی برنج زعفرانی در زمان کوتاه

برای این که بتوانید بهترین برنج زعفرانی را طبخ نمایید، نیاز به تهیه برنج اعلا دارید. برخی برنج را به صورت عمده ای خریداری می کنند تا برای مدت زمان طولانی بتوانند از آن استفاده کنند. اما برخی دیگر ترجیح می دهند مقدار کمتری برنج تهیه نموده و پس از اتمام مجددا اقدام به خرید آن نمایند. در هر صورت می توانید برنج اعلا را از فروشگاه معتبر کندوج تهیه نموده و سپس با یادگیری طرز تهيه ی برنج زعفرانی، آن را طبخ کنید.

برای تهیه برنج زعفرانی ابتدا باید برنج را درون مقداری آب ریخته و کمی نمک به آن اضافه کنید تا خیس بخورد. پخت برنج های ایرانی اصولا نیاز به مهارت دارد در غیر این صورت له شده و شکل نازیبایی به خود خواهد گرفت. پس از آن که برنج را به مدت 30 دقیقه در آب خیساندید، آن را درون قابلمه مناسبی ریخته و به اندازه یک بند انگشت آب بیشتر از سطح برنج داخل ظرف بریزید.

می توانید در این مرحله از طرز تهيه ی برنج زعفرانی، روغن، نمک و زعفران را نیز به برنج اضافه کنید. اما برخی ترجیح می دهند پس از آنکه برنج کمی نیم پز شد، اقدام به افزودن زعفران به آن نمایند. در هر حال زعفران با برنج مخلوط شده و یکدست خواهد شد.

حال باید برنج را دم اندازید تا کاملا دم کشیده و پخته شود. بهتر است در این مدت به هیچ عنوان درب ظرف برداشته نشود. برنج در مدت زمان کوتاه 30 دقیقه ای آماده شده و قابل طبخ خواهد بود. می توانید این برنج خوشمزه را با انواع کباب و خورشت سرو کنید.

طرز تهيه ی برنج زعفرانی

 

دلایل و مزایای استفاده از برنج طبخ شده با زعفران

زعفران به عنوان یک ماده غذایی و دارویی پرکاربرد، از خواص فوق العاده زیادی برای بدن برخوردار است. از زمان های قدیم استفاده از این گیاه دارویی در میان انسان ها متداول بوده است. اما سالهاست که کدبانوهای ایرانی از این گیاه معطر در برنج استفاده می کنند. بدون شک استفاده از زعفران برای بدن مزایای زیادی در بر دارد. از جمله این مزایا باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خواص ضد سرطانی
  • خواص آنتی اکسیدانی
  • تقویت کننده قوای جنسی
  • برطرف کننده درد و خونریزی
  • توانایی بهبود سلامت تنفس
  • بهینه ساز سیستم گوارشی
  • و …

به دلیل این خواص عالی و فوق العاده زعفران، بیشتر خانم ها و رستوران ها انواع روش های طرز تهيه ی برنج زعفرانی را فراگرفته و اقدام به طبخ این غذای خوشمزه می نمایند. البته باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که چون زعفران یک گیاه گران قیمت در کشور به شمار می رود، بهتر است در زمان طبخ برنج زعفرانی مقدار کمی از این طلای سرخ در غذا استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =