روش پخت برنج ایرانی کته و آبکش

برنج ایرانی خوشمزه و معطر از جمله محصولاتی است که سهم مهمی در برنامه غذایی خانواده های ایرانی دارند. در این فرصت روش پخت برنج ایرانی به صورت کته و آبکش توضیح داده خواهد شد.

روش پخت برنج ایراتی رستورانی

روش پخت برنج ایرانی کته

مرحله ۱

مقدار کافی از برنج را بسته به تعداد نفرات در سینی ریخته و پاک می کنیم. سپس برنج را با استفاده از آب ولرم می ‌شوییم تا آب آن زلال و شفاف شود.

مرحله ۲

برنج را داخل قابلمه ای ریخته و آب و روغن و نمک را به آن اضافه می کنیم. آب درون قابلمه باید تقریبا به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح برنجمان قرار گیرد. مقدار نمک نیز بسته به آن که قصد داریم چند پیمانه برنج بپزیم متفاوت خواهد بود. به ازای هر پیمانه برنج می ‌بایست در حدود نصف قاشق چایخوری نمک به محتویات داخل قابلمه اضافه کنیم.

مرحله ۳

در مرجله بعدی روش پخت برنج ایرانی برنج را با حرارت ملایم بر روی اجاق گاز قرار داده و آن را به خوبی هم می زنیم. بعد از گذشت مدتی که آب برنج به تدریج کم و کشیده شد باید در قابلمه را به همراه دم کنی بر روی آن بگذاریم. طبق آموزش های مربوط به طرز پخت برنج ایرانی توصیه می شود در این زمان حرارت اجاق گاز کم باشد تا پخت برنج به آرامی صورت گیرد. برنج کته ما بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آماده خواهد بود.

روش پخت برنج ایرانی آبکش

مرحله ۱

در این روش پخت برنج ایرانی برنج را چند ساعت پیش از اقدام به پخت آن پاک کرده و شستشو می دهیم. بعد از آن که برنج به خوبی شسته شد آن را با مقدار کافی از نمک در یک ظرف خیس می کنیم. ظرفی که برای خیساندن برنج انتخاب می ‌کنیم باید به اندازه ای باشد که برنج فضای کافی در داخل آن داشته باشد زیرا زمانی که برنج خیس می خورد حجم آن افزایش پیدا می ‌کند.

مرحله ۲

قابلمه را با مقدار کافی از آب پر کرده و روی اجاق گاز قرار می ‌دهیم تا آب داخل آن به جوش آید. هنگامی که آب قابلمه به جوش آمد باید برنج خیس خورده را داخل آن بریزیم. به این منظور آب برنج را خالی کرده، برنج را داخل آب در حال جوش ریخته و آرام هم می زنیم تا دانه های برنج خرد نشوند.

هنگامی که برنج در حال جوشیدن است باید پیوسته مراقب باشیم اطراف برنج نرم و قسمت وسط آن اندکی سفت تر باشد. برای آن که برنج رنگ سفیدی داشته باشد می توان ۲ قاشق سرکه یا آبلیمو را هنگام جوشاندن به آن اضافه کرد. همچنین برای بهتر قد کشیدن دانه های برنج می ‌توانیم مقداری روغن به برنج اضافه کنیم.

مرحله ۳

پس از آن که برنج تا حدودی پخت باید آن را آبکشی کنیم. زمانی که برنج به صورت نیمه خام در می آید بهترین زمان جهت آبکشی برنج است. برای آن که از زمان مناسب آبکشی برنج مطلع شویم می توانیم یک دانه برنج را به کمک انگشت له کنیم. مغز دانه برنج می ‌بایست تا حدی حالت سفت در خود داشته باشد. حال نوبت به آن می‌ رسد که برنج را با آب سرد آبکشی کنیم.

مرحله ۴

برای تهیه ته دیگ برنج قابلمه را بر روی اجاق گاز می گذاریم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم. بعد از آن که روغن داغ شد می ‌توانیم بسته به آن که می‌ خواهیم ته دیگ برنجمان از چه چیزی تهیه شده باشد مقداری سیب زمینی یا نان یا هر چیز دیگری را که برای تهیه ته دیگ انتخاب کرده ایم داخل قابلمه بگذاریم.

مرحله ۵

برنج را که آب آن داخل آبکش گرفته شده است روی ته دیگ ریخته و سپس کناره هایش را جمع می ‌کنیم. در ادامه سوراخ هایی را به کمک قسمت انتهایی یک قاشق روی برنج ایجاد می‌ کنیم. در صورت تمایل می توان مقداری روغن نیز به برنج اضافه کرد. در آخر دم کنی را بر روی ظرف قرار داده و صبر می کنیم تا برنج دم بکشد. دم کشیدن برنج در حد ۴٠ دقیقه الی یک ساعت زمان می برد.

آشنایی با روش پخت برنج ایرانی رستورانی

به احتمال زیاد برایتان جالب خواهد بود که با آگاهی از روش پخت برنج ایرانی رستورانی بتوانید یک برنج رستورانی خوشمزه در منزل تهیه کنید. در این مجال قصد آن را داریم که طریقه پخت برنج رستورانی را به علاقه ‌مندان آموزش دهیم.

روش پخت برنج رستورانی

روش پخت برنج رستورانی مجلسی

برای تهیه برنج رستورانی در منزل باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول

در ابتدا باید برنج با استفاده از آب و نمک خیسانده شود. برای انجام این کار لازم است به کهنه یا تازه بودن برنجی که می خواهید بپزید توجه داشته باشید. هر چقدر برنج کهنه تر باشد می بایست زمان بیشتری برای خیس خوردن آن در نظر گرفته شود. در مقابل برنج های تازه تر زمان کمتری برای خیسانده شدن نیاز خواهند داشت.

مرحله دوم

پس از خیساندن برنج باید آن را به خوبی شست. برنج را ۲ الی ۳ دفعه بشویید.

مرحله سوم

قابلمه ای که اندازه آن با مقدار برنج شما تناسب دارد را جهت پخت برنج رستورانی در نظر بگیرید. در این زمان می بایست دو سوم ظرفتان را از آب پر کرده و روی حرارت قرار دهید تا کم کم به جوش آید.

مرحله چهارم

بعد از آن که آب درون قابلمه شما جوشید وقت آن است که برنج را داخلش بریزید. بعد از اضافه کردن برنج به قابلمه ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا بجوشد. بعد از گذشت این مدت دانه برنجی را برداشته و آن را به کمک دستتان له کنید. دانه برنج باید نه خمیر باشد و نه سفت.

مرحله پنجم

برای آن که به برنج شوک وارد شده و به خوبی ری کند باید چند تکه یخ داخل آب جوش بریزید. پس از آن که تکه های یخ آب شدند برنجتان را هم زده و سریعا آن را آبکشی کنید. توجه داشته باشید که برای آبکش کردن برنج باید از آب ولرم استفاده نمود. بعد از آن که آبکش کردن برنج به پایان رسید صبر کنید تا آب به طور کامل از آبکش خارج شود.

مرحله ششم

اگر می ‌خواهید برنج رستورانی شما ته دیگ هم داشته باشد ابتدا مقداری روغن در کف قابلمه بریزید. سپس با توجه به میل شخصی خود می توانید نان یا سیب زمینی یا چیزهای دیگری را برای تهیه ته دیگ برنج استفاده کنید.

مرحله هفتم

زمانی که مواد ته دیگ را کف قابلمه قرار دادید برنج را روی آنها بریزید. بعد از آن باید درب قابلمه را با دم کنی ببندید. گفتنی است استفاده از دم کنی موجب می ‌شود برنج شما حالت شفته به خود نگیرد.

با توجه به روش پخت برنج ایرانی رستورانی برای آن که ته دیگ برنج شما جا بیفتد در ۵ دقیقه نخست می بایست حرارت اجاق گاز را افزایش دهید. بعد از آن می توانید حرارت را کم کرده و اجازه دهید برنجتان با شعله ملایم اجاق دم بکشد. برای آن که برنج رستورانی شما چرب شود بعد از گذشت ۲۰ دقیقه مقدار کافی از روغن روی آن بریزید. برنج شما با توجه به روش پخت برنج ایرانی رستورانی پس از ۴۰ دقیقه باید آماده باشد.

روش پخت برنج ایرانی آبکش و کته

خرید آنلاین انواع برنج خالص، یکدست و درجه یک

چنانچه می خواهید برنج رستورانی خوش عطر و طعمی را برای مصرف شخصی یا پذیرایی از مهمانان خود تهیه کنید اول از همه نیاز به آن دارید که برنج خوب و باکیفیتی را از بازار سفارش دهید. ما در فروشگاه برنج ایرانی کندوج به تمامی خریداران برنج مرغوب ایرانی پیشنهاد می کنیم انواع برنج ایرانی یکدست و خالص موجود در این فروشگاه را برای خرید انتخاب کنند.

مرکز فروش اینترنتی کندوج آمادگی دارد ارقام مختلفی از برنج ایرانی را برای رفع نیازهای شما در بازار عرضه کند. این فروشگاه انواع برنج را با کیفیتی مطلوب و به قیمت عمده در اختیار مشتریان خود قرار داده و موقعیت مناسبی را جهت خرید برنج در حجم زیاد برای آنها ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =