برنج ایرانی شیرودی چه نوع برنجی است؟

یکی از برنج های اصلاح نژاد شده محبوب، برنج ایرانی شیرودی است. این نوع برنج را باید در دسته برنج های سرد قرار دهیم، که در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال ایران کاشت و برداشت می شود. برای اولین بار برنج شیرودی در استان مازندران مورد کشت و برداشت قرار گرفت. اما امروزه بیشتر شهرستان های این استان این برنج را برداشت می کنند.

ظاهر برنج ایرانی شیرودی شباهت بسیار زیادی به برنج هاشمی دارد. ممکن است افراد کمی بتوانند این نوع برنج را با برنج هاشمی تشخیص دهند. همین مسئله منجر شده است تا افراد سوء استفاده گر، اقدام به مخلوط کردن برنج هاشمی و شیرودی نموده و آن را با قیمت بالا به مشتری بفروشند.

اما فروشگاه کندوج، برنج ایرانی شیرودی را به صورت خالص در اختیار خریداران قرار می دهد. هر چند این برنج نسبت به برنج طارم محلی و هاشمی از عطر کمتری برخوردار است، اما نوعی برنج مطلوب و محبوب در کشور به شمار می رود. البته عطر کم این برنج منجر شده است تا قیمت آن نیز نسبت به نمونه برنج های دیگر کمتر باشد.

به همین دلیل افراد بسیاری برنج شیرودی را تهیه می کنند و مورد استفاده قرار می دهند. بیشتر خریداران این نوع برنج ایرانی، شرکت ها، رستوران ها، ادارات و … هستند. زیرا بدون صرف هزینه بالا، می توانند برنج مرغوبی را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

برنج ایرانی

کاشت و برداشت برنج ایرانی شیرودی به چه صورت است؟

بهترین زمان برای کاشت برنج شیرودی، اوایل فروردین ماه است. کشاورزان شمال ایران این برنج را در آغاز سال، پس از آماده کردن بذر می کارند. سپس با گذشت مدت زمان مشخصی و نگهداری از این برنج، در شهریور ماه اقدام به برداشت آن می نمایند. برنج های ایرانی شیرودی بسیار ری بالایی دارند و پس از پخت حجم آن زیاد می شود.

تنها تفاوت برنج ایرانی شیرودی با برنج های هاشمی و طارم محلی، در عطر و بوی آن است. برنج های هاشمی و طارم محلی از عطر و بوی فوق العاده عالی برخوردار هستند. در حالی که برنج  شیرودی عطر خیلی کمی دارند. از این رو در زمان طبخ هیچ عطر خاصی از خود منتشر نمی کنند. اما می توان این نوع برنج ها را هم به صورت کته و هم به صورت آبکشی مورد استفاده قرار داد.

مهمترین دلیلی که منجر شده است تا مردم کشور تمایل به خرید برنج ایرانی شیرودی داشته باشند، قیمت ارزان آن نسبت به برنج های هاشمی و طارم است. به همین دلیل مردم کشور این نوع برنج ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

برنج ایرانی شیرودی

از کجا برنج ارزان شیرودی خریداری کنیم؟

فروشگاه های اینترنتی و آنلاین، امروزه خرید و دسترسی به برنج را برای تمام مردم جامعه آسان نموده اند. مردم کشور می توانند به راحتی از طریق فروشگاه کندوج، اقدام به ثبت سفارش خرید برنج شیرودی به صورت عمده نمایند. از آنجایی که این فروشگاه به صورت مستقیم از تولیدکننده برنج خریداری می کند، قیمت ارزانتری دارد.

از این رو خریداران برنج ایرانی شیرودی نیز می توانند این برنج را با قیمت پایین تری نسبت به بازار تهیه کنند. نکته ای که لازم است بدانید، این است که برنج های شیرودی که در کندوج به خریداران عرضه می شود، از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. این برنج ها خالص بوده و با برنج های دیگر ترکیب نشده اند.

رستوران ها، هتل ها، ادارات و … می توانند با قیمت مقرون به صرفه ای، از فروشگاه کندوج برنج ایرانی با کیفیت خریداری کنند. برنج شیرودی انتخاب عالی برای مراسمات و مجالس است. زیرا ری کشیده و در عین حال دانه دانه می شود. اما عطر و طعم آن همچون برنج هاشمی و طارم نیست، که برای مراسمات مختلف انتخاب مطلوبی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =