تفاوت برنج کشت اول و دوم

تفاوت برنج کشت اول و دوم یکی از موضوعاتی است که امکان دارد برای بسیاری از افراد سوال ایجاد کند. در این فرصت می خواهیم توضیحاتی را در ارتباط با تفاوت برنج کشت اول و برنج کشت دوم ارائه دهیم.

آشنایی با برنج کشت اول

در همه استان ها از ماه فروردین کشت اول برنج شروع و برداشت محصول نهایتا در ماه مرداد انجام می ‌شود. برای کشت اول برنج باید یکسری مراحل را طی کرد که تقریبا هنگام کشت دوم برنج نیز همین مراحل انجام می‌ شود مانند آماده کردن بذر برنج، تهیه خزانه و…

عطر و طعم خوب برنج و پخت مناسب آن در زمان طبخ از جمله مزایای برنج های کشت اول به شمار می ‌رود. مزیت دیگر برنج کشت اول بهره گیری مناسب از کودهای کشاورزی و همچنین بهره ‌برداری راحت تر این محصول نسبت به برنج های کشت دوم است.

آشنایی با برنج کشت دوم

برداشت برنج کشت دوم معمولا در مردادماه صورت می‌ گیرد. بعد از آن که برداشت برنج های کشت اول به پایان رسید زمین مجددا برای کشت برنج شخم زده می ‌شود. در مرحله بعد می ‌بایست بذرهای برنج که قبلا در خزانه آماده شده اند جهت کشت به زمین اصلی وارد شوند.

باید توجه داشت تقریبا همه مراحلی که جهت کشت برنج های کشت اول طی می‌ شود برای تولید برنج کشت دوم هم باید تکرار گردد. نگهداری برنج های کشت دوم در ابتدای کار احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت به این دلیل که برنج کاران در اوج گرمای ماه مرداد اقدام به نشای این محصول می کنند و در چنین موقعیتی بخار سطحی آب بسیار بالاست. لازم به ذکر است برنج کشت دوم در ماه آبان برداشت می ‌شود.

تفاوت برنج کشت اول و دوم

 

درباره تفاوت برنج کشت اول و دوم چه می ‌دانید؟

پس از آن که تا حدی با برنج کشت اول و برنج کشت دوم آشنا شدیم وقت آن است که در رابطه با تفاوت های این دو محصول صحبت کنیم. بسیاری از خریداران برنج ایرانی می خواهند بدانند فرق برنج کشت اول و دوم چیست تا بتوانند برای خرید برنج ایرانی بهتر تصمیم گیری کنند. مواردی که در ادامه مطرح خواهد شد تفاوت برنج کشت اول و دوم را به خوبی بیان می ‌کند. تفاوت های بین برنج کشت اول و دوم شامل موارد زیر می شود:

رقم برنج

در ادامه تفاوت برنج کشت اول و دوم می تونا اشاره کرد که در تولید برنج کشت دوم غالبا از محصولاتی استفاده می ‌شود که با کشت اول برنج متفاوت است. به طور مثال برنج بینام از جمله ارقامی است که برای کشت دوم برنج استفاده می ‌شود. با این حال این موضوع شامل تمامی زمین های کشاورزی برنج نشده و عده زیادی از برنج کاران برای کشت دوم از برنج هاشمی یا طارم محلی استفاده می‌ کنند.

کیفیت برنج

محصولاتی که در کشت دوم تولید می ‌شوند باکیفیت تر از برنج های کشت اول هستند.

عطر برنج

عطر برنج کشت دوم در مقایسه با برنج کشت اول بهتر است. علاوه بر این برنج های کشت دوم خوش پخت تر از برنج های کشت اول هستند.

قیمت برنج

از آنجایی که برنج کشت دوم کیفیت بالاتری نسبت به برنج کشت اول دارد قیمت خرید آن در مقایسه با برنج های کشت اول بالاتر است.

خرید اینترنتی انواع برنج ایرانی خالص و یکدست

در زندگی امروز بسیاری از افراد به علت کمبود وقت تمایل دارند سفارش و خرید محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. برنج ایرانی از جمله محصولاتی است که در حال حاضر توسط فروشگاه های اینترنتی از جمله فروشگاه برنج ایرانی کندوج به متقاضیان عرضه می شود.

خریداران در مراجعه به مرکز فروش کندوج می ‌توانند انواع برنج ایرانی خالص و یکدست همچون برنج هاشمی، برنج صدری، طارم هاشمی و… را از جنبه های گوناگون نظیر کیفیت، قیمت و… مورد بررسی قرار دهند. پس از آن که فرد متقاضی محصولی را متناسب با نیاز خود انتخاب کرد می‌ تواند آن را بسیار ساده و آسان و به کمک سفارش اینترنتی از فروشگاه کندوج خریداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سیزده =