تفاوت برنج هاشمی عمده با طارم در چیست؟

آیا می دانید تفاوت برنج هاشمی عمده با طارم در چیست؟ این دو برنج ایرانی که به عنوان بهترین برنج های ایرانی شناخته می شوند، در کجا کشت می شوند؟ آیا محل کشت برنج می تواند بر روی کیفیت آن تاثیرگذار باشد؟ باید بگوییم برنج های ایرانی همیشه از بالاترین کیفیت برخوردار بوده اند. اما در میان تمامی نمونه برنج های با کیفیت، برنج طارم و هاشمی بیشتر معروف شده و مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

برنج ایرانی هاشمی در گیلان و برنج طارم در فریدونکنار کاشته می شود. این دو برنج از قیمت بالایی برخوردار هستند و تمام مردم کشور قادر به خرید آن نیستند. اما علت بالا بودن قیمت این برنج ها چیست؟ باید بگوییم کیفیت برنج هاشمی از یک سو و کیفیت برنج طارم که تنها مختص به یک منطقه نیست و در تمامی روستاهای گیلان کشت می شود، باعث ایجاد تفاوت بین این دو نوع برنج شده است.

برنج ایرانی

جنبه های مختلف تفاوت برنج هاشمی عمده با طارم

برنج هاشمی و برنج طارم گیلان، از جنبه های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله طعم و خوراک، عطر، منطقه کشت و نوع پخت. اصولا برنج هایی که از نوع هاشمی هستند، نسبت به برنج های طارم نرم تر و خوش خوراک تر هستند. زیرا این برنج ها میزان نشاسته بیشتری نسبت به برنج های استان مازندران دارند.

از سوی دیگر وجود همین نشاسته در داخل برنج هاشمی، منجر شده تا تفاوت برنج هاشمی عمده با طارم در پخت نیز فاحش باشد. به گونه ای که برنج طارم استخوانی تر بوده و برنج هاشمی نرم تر است. این مسئله باعث شده است تا خانم های خانه دار برای چلو بیشتر به سراغ برنج طارم روند؛ تا بعد از پخت برنج آنها دون تر شده و زیبایی بیشتری به خود گیرد.

دیگر تفاوت برنج هاشمی عمده با طارم را باید در منطقه کشت آنها بیان کنیم. این که یک بذر برنج در کدام منطقه کاشته می شود، می تواند بر روی میزان کیفیت نهایی محصول تاثیر بسیار زیادی بگذارد. اصولا برنج طارم سازگاری بیشتری برا آب و هوای استان مازندران دارد، در حالی که برنج هاشمی با آب و هوای استان گیلان سازگارتر است. پس زمانی کیفیت این محصولات افزایش خواهد یافت که در منطقه مناسب خود کشت و برداشت شوند.

در نهایت باید به عطر برنج ایرانی هاشمی و طارم اشاره کنیم. این دو برنج تقریبا میزان عطر یکسانی دارند. از این رو نمی توانیم تفاوتی در میزان عطر این دو برنج قائل شویم.

تفاوت برنج هاشمی عمده با طارم

مقایسه کیفیت برنج هاشمی و برنج طارم

یکی از مهمترین سوالاتی که تمام خریداران ممکن است پیش از خرید برنج طارم و هاشمی درگیر آن شوند، این است که برنج هاشمی بهتر است یا طارم؟ باید بگوییم این دو برنج شمال ایران هر دو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مرغوب هستند. برنج هاشمی از ساقه های نازکی برخوردار بوده و به هیچ عنوان آفت هایی مثل کرم ساقه خوار در محیط رشد این برنج ها رشد نمی کند.

از این رو نیازی نیست برنج ایرانی هاشمی سم پاشی شود. این مسئله منجر شده تا یکی از مهمترین موارد تفاوت برنج هاشمی عمده با طارم، ارگانیک بودن برنج های هاشمی باشد. البته باید بگوییم این برنج از انواع مختلفی نیز برخوردار است. می توانید در فروشگاه کندوج نمونه های متنوع برنج هاشمی از نوع برنج قهوه ای، برنج دودی، برنج عطردار و برنج آستانه را تهیه کنید.

در حالی که برنج ایرانی طارم به عنوان نمونه دیگری از برنج های شمال، کیفیت بالایی دارند. اما بهتر است این نوع برنج ها را برای مجالس طبخ کرد. زیرا برنج های طارم مجلسی تر، سفت تر و خشک تر هستند. به همین دلیل دانه دانه شده و جلوه زیباتری می یابند. اما برنج هاشمی چرب تر و نرم تر بوده و برای استفاده روزانه انتخاب مناسب تری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دو =