آشنایی با انواع برنج طارم اعلا

بدون تردید خرید برنج طارم اعلا برای تمام علاقه مندان به برنج ایرانی، حائز اهمیت است. زیرا این نوع برنج نسبت به برنج های دیگر ایرانی از ویژگی های خاصی برخوردار بوده و به همین دلیل توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. در واقع باید بیان کنیم که برنج طارم از محبوب ترین و پرمصرف ترین برنج های ایرانی به شمار می رود.

علت محبوبیت برنج طارم اعلا، طعم و پخت عالی آن است. با وجود اینکه کشت این نوع برنج شرایط دشواری می طلبد، اما بسیاری از مردم ایران تمایل دارند اقدام به خرید آن نمایند. البته باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که برنج طارم خود در تنوع بالایی وارد بازار می شود، که هر یک از ویژگی منحصر به فردی برخوردار هستند.

برنج طارم برای اولین بار در شهر طارم استان زنجان کاشته شد. از این رو با نام طارم معرفی شده است. اما پس از آن در بیشتر شهرهای استان مازندران برنج طارم مورد کشت قرار گرفت. این برنج امروزه جهانی شده است و حتی برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر می کنند.

انواع برنج استان گیلان -  برنج های ایرانی طارم

ویژگی ها و مشخصات برنج طارم اعلا

برنج های طارم از نمونه برنج های خاصی هستند که در شمال ایران کشت می شوند. این برنج ها در تنوع بالایی به دست آمده و هر یک از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. اما برخی از این ویژگی ها در تمام برنج های طارم مشترک است. از جمله:

  • ری کشیدن بالا پس از پخت
  • دانه های بلند برنج های طارم
  • نیاز کم به کود شیمیایی در حین کاشت
  • سفید مایل به کرم بودن رنگ برنج

این که هر یک از انواع برنج طارم اعلا تا چه میزان پس از پخت قد بکشد، به برخی عوامل خاص بستگی دارد. از جمله نوع خاک شالیزاری که برنج در آن کشت می شود. همچنین نوع کود( طبیعی یا شیمیایی) که برای رشد برنج استفاده می شود. علاوه بر این موارد، نوع آب مصرفی برای آبیاری، شرایط آب و هوایی منطقه کشت برنج و زاویه تابش نور خورشید نیز تاثیرگذار است.

البته نباید مهارت کشاورز را در کاشت، داشت و برداشت برنج طارم اعلا نیز دست کم بگیریم. زیرا این مسئله نیز می تواند در کیفیت و میزان ری کشیدن برنج تاثیرگذار باشد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برنج های تازه برداشت شده نسبت به برنج های قدیمی تر، کمتر ری می کنند. از این رو در زمان خرید برنج اعلا طارم بهتر است برنج دو یا سه سال کشت را انتخاب کنید.

برنج راتون چیست - انواع برنج طارم اعلا

بهترین روش خرید برنج اعلای طارم

روش های مختلفی برای خرید برنج طارم وجود دارد که از جمله ساده ترین آنها، مراجعه به فروشگاه های معتبر است. البته در زمان های گذشته این روش ساده بود. اما امروزه یک روش عالی تر و ساده تر وجود دارد. می توان در منزل ماند و به صورت اینترنتی و آنلاین اقدام به خرید برنج طارم نمود.

فروشگاه اینترنتی کندوج، عرضه کننده بهترین نمونه های برنج طارم اعلا در ایران است. خریداران می توانند با مراجعه به این فروشگاه، به راحتی و آنلاین اقدام به خرید برنج طارم نمایند. در کندوج انواع برنج های طارم از جمله برنج طارم هاشمی، برنج طارم عطری، برنج طارم صدری، برنج طارم دم سیاه، برنج طارم سنگی و … را می توان تهیه کرد.

تمامی این برنج ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طعم خوشایندی دارند. می توان با قیمت مقرون به صرفه ای اقدام به خرید این نوع برنج های طارم ایرانی نمود. بدون تردید خرید برنج به راحتی و سادگی از فروشگاه های اینترنتی، مشکل بیشتر مردم کشور را برطرف نموده است. زیرا دیگر نیازی نیست خریداران برای تهیه برنج به مراکز خاص یا حتی تولیدکنندگان مراجعه کنند. آنها می توانند به راحتی و اینترنتی اقدام به خرید برنج مورد نیاز خود نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =