برنج ایرانی اصل از یکسری مشخصاتی برخوردار است که با آگاهی از آنها می ‌توان بهترین برنج های ایرانی را از بازار خریداری کرد. عطر و طعم خوب، خشک بودن، نیمه بلوری بودن و… از جمله مشخصاتی است که در انواع برنج ایرانی خوب، اصل و باکیفیت مشاهده می شود.

برنج ایرانی اصل چه مشخصاتی دارد؟

هنگام خرید برنج ایرانی باید به نکات مهمی توجه داشته باشیم. یکی از موضوعاتی که در زمان خرید انواع برنج ایرانی مرغوب می بایست مورد توجه قرار گیرد تشخیص برنج ایرانی اصل از سایر محصولات موجود در بازار است. در این فرصت می‌ توانید با مشخصات برنج های ایرانی مرغوب و اصل و تفاوت آنها با سایر انواع برنج‌ آشنا شوید.

برنج ایرانی اصل محصولی یکدست است.

دانه های برنج ایرانی مرغوب و اصل به صورت کامل بوده و برنج های نیم دانه و خرده در بین آنها دیده نمی شود. البته باید بدانید مشاهده چنین دانه هایی در محصولات تا ۴ درصد امری طبیعی به شمار می ‌رود. مسلما هر چقدر دانه های برنج عرضه شده در بازار کامل تر باشند محصول مورد نظر از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

عطر و طعم برنج ایرانی خوب و اصل با سایر محصولات تفاوت دارد.

برنج اصل و باکیفیت ایرانی دارای عطر و طعم خوبی است که موجب می ‌شود این محصول با انواع برنج کم‌ کیفیت و پرمحصول داخلی و همین طور با برنج های خارجی تفاوت داشته باشد. گفتنی است آن دسته از برنج هایی که جزو انواع برنج پرمحصول ایرانی به حساب می ‌آیند عطر و بوی کمتری نسبت به انواع برنج خوب ایرانی دارند.

برنج ایرانی اصل

برنج ایرانی خوب و اصل به خوبی خشک می شود.

یک روش تشخیص برنج اصل ایرانی خشک بودن محصولی است که از بازار خریداری کرده ‌ایم. باید توجه داشت برنجی که برداشت آن به تازگی انجام شده است دارای رطوبت بالایی است. در کارخانه ها برای از بین بردن رطوبت برنج و خشک کردن آن از دستگاه خشک کن استفاده می شود. اگر برنج به خوبی خشک شده باشد زمانی که آن را زیر دندان گذاشته و فشار می دهیم نبایستی به آسانی شکسته و خرد گردد.

در واقع اگر عملیات خشک کردن برنج به نحوی مناسب انجام نشود دانه های آن به حد کافی سفت نبوده و به اصطلاح پوک خواهند بود. این نکته را هم بدانید که برنج های خوب و اصل به دلیل آن که به خوبی خشک می ‌شوند هنگام پختن به نحوی مطلوب قد کشیده و ری می‌ کنند.

برنج خوب ایرانی برش یا ترک عرضی ندارد.

برای تشخیص برنج خوب می توان به ظاهر دانه های برنج دقت کرد. چنانچه برنجی خوب و اصل باشد نباید برش ها و ترک های عرضی روی آن مشاهده شود. بنددار شدن برنج یا همان برش و ترک داشتن برنج به این دلیل اتفاق می‌ افتد که دانه های برنج پس از آن که از کارخانه شالیکوبی خارج می‌ شوند در معرض هوای سرد یا باد قرار می ‌گیرند.

برنج ایرانی اصل رنگ نیمه شفافی دارد.

یکی دیگر از مشخصات برنج های ایرانی خوب و اصل رنگ نیمه شفاف آنها یا به بیان دیگر رنگ نیمه بلوری این محصولات است. در حقیقت برنج های خوب ایرانی حالت کدری را که در انواع برنج خارجی به چشم می‌ خورد ندارند. زمانی که برنج های ایرانی اصل را با برنج های هندی و پاکستانی مقایسه می ‌کنیم متوجه می ‌شویم برنج‌ های خارجی رنگ کدر و تیره ای دارند در حالی که برنج اصل ایرانی از رنگی سفید و شیری برخوردار است.

خرید اینترنتی برنج ایرانی خوب و اصل

اگر می ‌خواهید انواع برنج ایرانی اصل را برای تامین نیازتان سفارش دهید بازدید از فروشگاه اینترنتی برنج شما را با بهترین محصولات موجود در بازار آشنا می ‌کند. انواع برنج ایرانی خالص، درجه یک و یکدست در این مرکز به فروش می ‌رسد که از طریق سفارش اینترنتی می توان هر یک از آنها را به راحتی خریداری کرد.

فروش عمده برنج ایرانی فرصت کم نظیری را برای مشتریان فراهم آورده است که با بهره گیری از آن می‌ توانند انواع محصولات را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه آنلاین برنج کندوج تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفده =